23 Nisan 2012 Pazartesi

Cupcake Serüvenleri #3



Bu sefer oldu! 3. denememde yaptığım cupcake mükemmel olduğu gibi süslemeleri evlere şenlik oldu! Sevincimi ve beyaz puantiyeli kutularımda kekleri eve getirişimi görmeniz lazımdı. Sanırsınız kutularda kaşıkçı elması taşıyorum! Öyle bir özen, öyle bir gurur... Kremaları yana düşmesin diye yolda yavaş gidişim, bir gözümle sürekli kutuları kontrol edişim de cabası tabii... Geliyorum detaylara...

Cumartesi sabahı bir heyecan uyandım. Daha önce de yazdığım gibi cupcake kursum var. Saati 3 kere kontrol ettim, 11:00! Mutlaka bir şeyleri eksik yapıyorum, mutlaka bir malzemem eksik, o yüzden böyle oluyo diye çok eminim ve gidip o kursta hayatın sırrını çözücem, kararlıyım! Defterim (evet yanlış duymadınız çalışkan öğrenci olarak tarif defterim), kalemim ve büyük heyecanımla kursu alacağım Emirgan'ın yolunu tutuyorum. 4 kişilik olmasını beklediğim kurs, talebin 2 kişi olması nedeniyle 2 kişi+dersi anlatıcak kişi 3 kişi oluvermiş. Canıma minnet! Özel ders tadında öğrenicez diye daha da seviniyorum. Kursu Jupcake'in sahibi Ceylan Yiğit'in evinde alıyoruz. Jupcake'ten daha önce sevgili kocime doğumgünü cupcakeleri almıştım. Süslemelerine biz ve herkes öyle bayılmıştık ki, cupcake merakım ve maceram biraz da ondan sonra başladı diyebilirim. Kendisini test edip onayladığımız için bu işi ondan iyi kimseden öğrenemem diyerek kursu onunla almaya karar vermiştim, hiç de pişman olmadım.

Gittiğimizde salondaki masa hazırlanmış. Kırmızı üzerine beyaz puantiyeli masa örtüsü üzerinde 1 tane büyük, 2 tane küçük boy plastik kesme tahtası var. Yanlarında merdaneler, türlü çeşit kalıplar, hamurlar ve bir kutunun içinde renk renk boyalar... Daha gördüğüm bu tabloyla kendimden geçiyorum, allahım tüm günü burada geçirebilirim zevk ve sefa içinde! Kahvelerimizi içip sabaha başlıyoruz. Ceylan süper samimi, 1 yıl önce aldığım cupcakeleri unutmamış olamaz ama yine de sanki her cumartesi sabah bu saatte görüşürmüşüz gibi "Günaydın" diyip iki yanağımdan öpüyor. Oleyy! En sevdiğim şey samimi ve etrafında rahat olabileceğim insanlar. Sonra 3'ümüz beraber mutfağa geçiyoruz. Önce kekleri yapacağız, süslemeler sonra. Profesyonel bir pastacı olarak tabii ki Ceylan'ın mutfağında KitchenAid var. İtiraf ediyorum, kıskançlığımdan çatlıyorum! Bir mutfak aleti, bir kadının işini bu kadar kolaylaştırabilir! El mikseriyle dakikalarca tamamen kol kuvvetiyle çırptığım tereyağ, şeker, un, süt vs o aletin içinde hiç el sürmeden, sadece malzemeleri eklememizle karışıyor ve bir güzel cupcake hamuru oluveriyor! Bunlardan en kısa zamanda almam lazım, gözüm Esse indirimlerinde. Karıştırdığımız malzemeye bakıyorum, benim daha önceki denemelerimden çok da farklı değil aslında. Sadece benim daha önce limonla karıştırıp yapmaya çalıştığım buttermilk yerine bildiğin süt kullanıyor. Çok da güzel oluyor! Demek ki yabancı kitaplardaki tariflere bakıp buttermilk, tuzsuz tereyağ vs arayışına girmek gerekmiyor. Kek isteyince çok güzel oluyor! Bu arada Ceylan'dan bir sürü Türk, yabancı adres aldım. Sanırım artık vanilyamı da kendim yapmam gerekmeyecek. Türkiye'de de bulabileceğim yerler varmış. Şimdiden sevinç içindeyim!

Yaptığımız karışımdan tam 24 adet cupcake çıktı. Fırında iki katı kullanarak pişirdik. Tarifini bu harftaiçinde paylaşacağım. Kekleri fırında 15-20 dk tutmak yetiyormuş. Yani taş ettiğim red velvet cakelerimde yaptığım gibi 35-40 dk biraz fazla oluyor :)(acemi pastacının dramı) Bir de fırının kekleri fırına vermeden ısınmış olması çok önemli. Tam süreyi tutturmak için malzemeleri karıştırmaya başlarken fırını da açmakta fayda var. 175-180 derece yeterli. Tepeleri hafif parlayınca almak yeterli dedi. Bu arada kekler çok kabarmadı, böylesi makbulmuş. Ne fazla tepelek, ne çukur... Kek kağıtlarıyla aynı hizada olması yeterli. Kekler olurken biz de içerde önceden hazırlanmış yerlerimize geçip cupcakelerimizin şeker hamuru süslemelerini hazırlamaya başladık...

Şeker hamuru dediğiiniz şeyi şekle sokmak bayağı sanat! Elinizde kalıbınız olsa bile kalıp çıkarırken kaydırmamak, hamuru kirletmemek ve alt zemin üzerine hamuru düzgün bir şekilde yerleştirmek gerekiyor. Ama yine de itiraf ediyorum : ben çok daha zor olduğunu düşünmüştüm! Yeni moda silikon kalıplar ve kesme aletleriyle bu iş bayağı bayağı kolaylaşmış. Bazı şeyleri yapmak içinse kalıp yetmiyor, neyi nasıl kesip birleştirerek ne oluşturacağınızı bilmeniz gerekiyor. Bunun içinde birkaç tane yabancı yayın takip etmekte fayda var sanıyorum. Bu hafta bu konuda biraz araştırma yapmaya adıycam kendimi.

Süslerimizi hazırladık, keklerimiz oldu. Süsleri keklerin üzerine koymadan önce, pişen cupcakelerin içini koni şeklinde oyuyoruz ve içine nutella dolduruyoruz. (bu hafta nutella haftası oldu evet :)) Cupcake vanilyalı olduğu için nutella acayip yakışıyor! (zaten neyin içine yakışmıyor ki???) Doldurma işlemi bitince cupcakelerin içinden kestiğimiz konilerin altlarını kesip üstünü kekin oyuk kısmının üstüne şapka gibi kapatıyoruz. Yani cupcake dışardan hiç kesilmemiş gibi görünecek. Son olarak cupcakelerin tepesine de azıcık nutella sürüp şeker hamuru ile yapışmasını sağladık. Sonuç olarak kendi ellerimle işte bunları hazırladım :



Bu arada öğrendim ki her tarif tutarlı olmuyor. Yani sadece ben değilim elindeki tarifle kekinin kafası çöken, tatsız olan... Sonuçta herkesin iyi sonuç aldığı tarife can havliyle sarılması gerekiyor, benden söylemesi!

Bu süslemeler dışında butter cream de hazırladık. Ama bana biraz fazla yağlı geldi. O yüzden önümüzdeki günlerde daha hafif versiyonlarını denemeyi düşünüyorum. Doğrudürüst bir şey keşfedersem burada da paylaşıcam, no worries! Son tüyo : pudra şekeri bile olsa Türkiye'deki tüm pudra şekerleri buttercream için fazla iri taneli. Kremanız içinde ağzınıza çıtır çıtır şeker gelmesini istemiyorsanız bu alanda tek bir marka kullanmanız gerekiyor : Pudra şekerci Celal Usta! Kulağa komik geliyor biliyorum ama aldığım bilgilere göre Pelit bile yalnızca bu markayı kullanıyormuş, kısacası kendisi bir dünya markası. Şekeri pastamalzemeleri.com'da veya Celal Usta'nın kendi websitesinde bulabilirsiniz.

Bugünlük bu kadar, 3. denememde başarılı olmuş yorgun ama gururlu bir cupcake guru wannabe olarak, bu gece önümüzdeki haftanın kek planlarını yapıyor olucam. Tabii bir de yazıcağım tarifleri düzenliyorum, ilk tarif yarın :)

Herkese kutlu, mutlu bir 23 Nisan diliyorum!





2 yorum:

  1. Merhaba cupcake maceralarınızı okudum ve aynı şeyler benimde başıma geldi diyebilirim. minik kızımın doğum günü için acil bir cupcake ve buttercream tarifi arayışı içindeyim. Blogunuzda tarifi göremedim cupcakeler harika gözüküyor tarifi benimle paylaşırsanız çok memnun olurum şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba vanilya ozutunu nerden alabiliriz acaba?

    YanıtlaSil

Hakkımda

Fotoğrafım
Pasta yapmayı sevmekten ötesi, pastaya duyulan aşk benimkisi! Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun oldum, yetmedi MBA yaptım. Ama hiçbiri beni pasta yapmak kadar mutlu etmedi! Şimdi küçük mutfağımda gece gündüz pasta yaparak kendimi geliştiriyorum. Kim bilir belki bi gün...