24 Nisan 2012 Salı

Türkiye İçin Havuçlu Kek Tarifi Vakti


Keklerden hangisi diye sorsalar cevabım değişmez : havuçlu kek! Ve hayır, tahmin ettiğinizin aksine bunun Issız Adam'la hiç ilgisi yok. Ondan çoookkk çoookkk önce de havuçlu kek merakım vardı. Üstelik havucu sebze olarak çok seven bir insan değilimdir. Ama kekin içinde o havuç benim için şeker, tatlı, pasta, kısacası hoşuma giden her şey oluveriyo. I love havuç diyerek bu paragrafı bitirmek isterim.

Benim için ultimate havuçlu kek Starbucks'ın havuçlu kekidir. Bunu en en başta da söylemiştim. Ve yıllarca o hafif ıslak havuçlu kek tadını yakalamaya çalıştım. Bir sürü başarısız deneyim, sayısız tarif, sayısız farklı metot sonunda aradığım tarifi yaklaşık 2 yıl önce sonunda tutturdum! Ne zaman yaptıysam tarif başarılı oldu ve her seferinde en fazla 2 gün içinde tükendi. Kek&pasta camiasındaki ünümü biraz da bu keke borçlu olduğumu söyleyebilirim. Evet ben bir havuçlu kek üstadıyım! Önümüzdeki günlerde kendisinin cupcake versiyonlarını da denemeyi düşünüyorum. Bakarsınız nur topu gibi havuçlu cupcakelerim olur!

Gelelim sır gibi sakladığım havuçlu kek tarifime. Kağıdı kalemi hazırlayın, elinizdeki tüm tariflerin çöpe gideceğini ve bağımlısı haline geleceğinizi garanti ediyorum. Beğenmezseniz de suçu havuçlara bulucam, bilginize...

Önce malzemeler :
- 2 cup şeker (ben ölçü kapları kullanıyorum ama isterseniz tarifteki ölçüleri su bardağı olarak kendinize göre değiştirebilirsiniz)
- 1,5 cup zeytinyağı (işte muhteşem malzeme, keki bambaşka yapıyor)
- 4 yumurta
- 2 çay kaşığı tarçın (burada da yine standart ölçülerden tea spoon kullanıyorum)
- 2 çay kaşığı kabartma tozu
- 1,5 çay kaşığı karbonat
- 1 çay kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı vanilya özütü (vanilin de kullanabilirsiniz ama vanilya özütü ile muhteşem oluyor!)
- 2,25 cup un
- 3 cup rendelenmiş havuç (yaklaşık 3 havuca denk geliyor. Rendenin ince tarafında rendelemekte fayda var, yoksa bayağı salata gibi görünüyor kekin içinde)
- tercihe göre bir miktar ceviz ve/veya kuru üzüm (ben hep kuru üzümlü yapıyorum, ceviz bence biraz tuzlu kaçıyor bu keke)

Gelelim direktiflere.... Karıştırmaya başlamadan önce fırını 180 derecede ısıtmaya başlayabiliriz, sıcaklık ancak istenen seviyeye geliyor zaten. Önce zeytinyağı ve şekeri iyice bütünleşene kadar karıştırıyoruz. Sonra yumurtaları tek tek karışıma ilave ediyoruz. Yumurtalar mutlaka oda sıcaklığında olmalı. Benim tavsiyem kek yapmadan bir gün önce yumurtaları buzdolabından çıkarıp dışarda bekletmek. Yumurtaların tümü karıştıktan sonra sırayla un, ceviz/kuru üzüm ve son olarak havucu ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Tüm malzemeler tam anlamıyla birbirinin içine geçecek.

Gözünüz karışımın tam anlamıyla hazır olduğuna kanaat getirirse karışımı güzel bir kek kalıbına boşaltabilirsiniz. Büyük bir kalıp kullanmanızda fayda var. Çünkü bu karışım genelde çok kabarıyor. Keki önceden ısıttığımız fırında 35-40 dakika pişiriyoruz. Piştiğinden emin değilseniz bir bıçağın ucu ile veya bir kibritle pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Kekin içine narince batırdığınız kibritin ucunda hamur kalıntısı kalmıyorsa, havuçlu kekimiz fırından çıkmaya hazır demektir. Kibriti narince batırmak önemli. Dakikalarca emin olamayıp kekin üzerinde 15 tane kibrit deliği bırakmanın anlamı yok, kek pişerken lütfen sabırlı olalım.

Biraz soğumaya bırakıp kalıptan çıkarabilirsiniz. En sıcak haliyle kalıptan ayırmaya çalışırsanız kekin bazı yerleri kopabilir. Sonra tadı muhteşem, şekli inşaatları andıran kekinizle ortada kalakalmayın. (tecrübeyle sabit) Kek ve pastacılık işinde 3 altın kural : sabır, sabır, sabır! Pişirirken de, süslerken de hep sabırlı olucaz. Bazen ruhumuzu teslim edicez, ama hep keki yiyecek insanların yüzündeki ifadeyi düşünüp motive olucaz. Bunlar da havuçlu kekin son tüyolarıydı...

Bu gecelik benden bu kadar. Birileri bu tarifi deneyip başarılı oldu mu olmadı mı paylaşsa ne güzel olurdu! Hayat paylaşınca güzel?

5 yorum:

  1. keki dün denedim, şekeri biraz azaltmak dışında birebir ölçüleri kullandım, 175 derecede turbo fırında 25 dakikada pişti, içi inanılmaz yumuşak, dışı sanki kıtır kıtır gibi oldu. her yiyen bayıldı.
    elinize sağlık, çok güzel bir tarif gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun Elif hnm!:)
      Ben de her yaptigimda son dilimine kadar tukeniyor. Seker biraz azaltilabilir ama benim gibi cok tatli sevenler icin bu olcu gayet tatmin edici oluyor

      Sil
  2. Ilk defa bu tarifle havuclu kek yaptim. Cok basarili oldu. Sekeri biraz azaltmistim o yuzden sekeri biraz az olmus dediler. :) Cok tesekkurler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba mesaj yazdim saniyodum ama cikmamis :) Benim sorum, bu olcu kac adet cupcake icindir ? Benim 40 adet yapmam gerekiyor. Birde uzerine krema olarak ne onerirsiniz, krem santi olur mu?

    YanıtlaSil

Hakkımda

Fotoğrafım
Pasta yapmayı sevmekten ötesi, pastaya duyulan aşk benimkisi! Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun oldum, yetmedi MBA yaptım. Ama hiçbiri beni pasta yapmak kadar mutlu etmedi! Şimdi küçük mutfağımda gece gündüz pasta yaparak kendimi geliştiriyorum. Kim bilir belki bi gün...