8 Şubat 2012 Çarşamba

Efsanevi Havuçlu Tarçınlı Kek

Ütopik havuçlu kek bence Starbucks'ın havuçlu kekidir. Üniversite hayatım boyunca 5 kilo almamın en önemli sebebi sabah, öğlen, akşam sınırsız sayıda içtiğim bol kafeinli kahveler yanında kesinlikle bu kek! Standart havuçlu kek tadının yanı sıra en çok da ara ara ağzınıza gelen kuru üzümlerin hastasıyım ve tam 3 yıl boyunca havuçlu kekte bu kekin tadına ulaşmaya çabaladım.

Çok kötü deneyimlerim oldu. Bir keresinde cevizleri kavurduğum için kek tuzlu oldu ve hepsini çöpe atmak zorunda kaldım. Birinde o kadar az kabardı ki havuçlu tarçınlı bisküvi olarak yedik. Tabii bu süreç içinde birilerini deney farem olarak kullanmak zorundaydım. Dolayısıyla başta kardeşim olmak üzere en yakınımdaki 3-5 kişi, aylarca sadece havuçlu kekle beslenmek zorunda kaldı. Ellerimizin yavaş yavaş turunculaştığını sanırım söylememe gerek yok. Ama artık hepimiz çok iyi görüyoruz!

Doğru ölçüler ve doğru kabarma oranını ise yıllar sonra, geçen hafta yakaladım. Evet pasta yapmak bir hayat seçimidir, doğru pasta için yıllarca uğraşmanız gerekebilir. Yılmayın! Kekim bu sefer o kadar kabardı ki, kek kalıbından dışarı taştı (bunun da olmaması gerekirdi ama çaktırmayın). Tadının Starbucks havuçlu kekinden daha güzel olduğu, geniş bir öğrenci kitlesi tarafından da onaylandı. Daha güzel olan özelliklerini sıralıyorum :

- Daha az yağlı
- Zeytinyağı ile yapıldığı için kesinlikle daha hafif
- Cevizleri mujiden aldığım gereksiz pahalı ama bayıla bayıla mutfağımın baş köşesine koyduğum havanımda iyice dövdüğüm için, ağzınıza Starbucks havuçlu kekindeki gibi büyük büyük cevizler gelmiyor
- Kuru üzüm oranını artırdım, şekerin tadı kuru üzümle birleşince ağzınızda adeta şeker pancarları el ele dansediyor
- Şeker oranını bir miktar azaltıp kuru üzümü artırdığım için keke neredeyse doğal bile diyebiliriz :)

Bir de kek kalıbımı bir nebze küçülttüm. Sanırım geçen denemelerimde kekin yeterince kabarmamasının sebeplerinden biri de gereğinden büyük kek kalıbı kullanmammış. Bu sefer de biraz fazla kabardı ama olsun, fazla kek göz çıkarmaz.

İşte kusursuz havuçlu tarçınlı keke giden yolda böyle badireler atlattım. Ama şu anda İstanbul Beşiktaş ilçesinde en güzel havuçlu keki kim yapıyor diye sorarsanız beni gösterirler. Üstelik havuçlar organik :)

Tarifi mi?

Aşçılar sırlarını paylaşmaz ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımda

Fotoğrafım
Pasta yapmayı sevmekten ötesi, pastaya duyulan aşk benimkisi! Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun oldum, yetmedi MBA yaptım. Ama hiçbiri beni pasta yapmak kadar mutlu etmedi! Şimdi küçük mutfağımda gece gündüz pasta yaparak kendimi geliştiriyorum. Kim bilir belki bi gün...