9 Şubat 2012 Perşembe

Nutellalı Muzlu Kek

                                            

Cafe Fernando en sevdiğim yemek bloglarından biri. Bazen bazı tariflere güvenemeyince önce dönüp "Cafe Fernando olsa napardı?" diye blogdaki ilgili tarife bakıyorum. Ayrıca yemeklerin fotoğraflanması da çok güzel. Benim yazılarımda olduğu gibi keki, pastayı, yemeği bitmiş haliyle gözlerinizi kapatıp hayalinizde canlandırmanız gerekmiyor. Kanlı canlı resimde görüyorsunuz! Benim de sanat eserlerimi (yazar burada muazzam keklerinden bahsediyor) sanatsal bir şekilde fotoğraflayacağım günler elbet gelecektir.

Geçen hafta da internette bu hafta hangi değişik tarifi denesem diye araştırırken Cafe Fernando'nun resmi isminden güzel, içinde nutella geçtiğini görünce balıklama atladığım Nutellalı Muzlu Kekine rastladım. Aslına bakarsanız tarifin başlığında Nutella'nın N'si geçmiyordu. Ama tarifin sonunda geçen "bu kek çok şekerli olmadığı için istediğiniz kadar Nutella ile yiyebilirsiniz" cümlesi ile bakkala koşup kavanozu kapmam ve karıştırma kabını çıkarmam hemen hemen aynı dakikaya denk geliyor. İstediğimiz kadar mı??? Nutella mı??? diyerek işe giriştim.

Tarif oldukça basit aslında. Muzları iyice püre haline getirdikten sonra kalan malzeme ile karıştırıyorsunuz ve kek kalıbına döküp fırında 175 derecede pişiriyorsunuz. Muz zaten tatlı bir meyve olduğu için şeker 1,5 bardakla sınırlandırılmış. Ama ben nutella sevmem diyorsanız bence şeker oranı 2 bardağa çıkarılabilir. Ben muzlar pasta gibi ara ara büyük lokmalar halinde de kalsın diye muzları tam olarak püre yapmamıştım. Hata! Tarifin paskek adında pasta kek arası bir yerde kalmasını istemiyorsanız muzları iyice ezin. Bu arada bir oturuşta bir kavanozu devirebilen bir Nutella lover olarak ben kek karışımının içine de bir kaşık Nutella kattım. Ama bence gerek yokmuş. Asıl tadını kekin üstünde veriyor, bence bırakın karışım olduğu gibi kalsın. Kekin tarifine Cafe Fernando'nun aşağıdaki linkinden ulaşabilirsiniz :

http://cafefernando.com/turkce/mrs-hockmeyerin-muzlu-kek-tarifi/

Keki fırından çıkardığınız anda mutfağı olağanüstü bir muz kokusu kaplıyor. Sadece bu koku için bile bu keki denemeye değer. Kek yeterince soğuduktan sonra kalıptan çıkarıp güzel bir servis tabağına koyun ve kekin üstünü tamamen Nutella ile kaplayın. Kekin sırrı kesinlikle Nutella! Daha çok, daha da çok isteyeceksiniz! (tabii ki Nutella'yı) Kekin üzerine düzgün bir şekilde sürebilmek için ben Nutella kavanozunu önce bir süre kaloriferin üzerinde ısıtıp yumuşak bir kıvama getirdim. Sonra da spatulayla kekin üzerine yaydım. Keki bozulmaması için buzdolabında tutmakta fayda var ama yerken bir şeye benzesin istiyorsanız mutlaka oda ısısına gelmesini ve Nutella'nın hafif parlak bir görünüm kazanmasını bekleyin. Bu arada kek dolapta durdukça Nutella'yı emiyor ve alt katmanlarda da hafif hafif çikolata tadı bırakıyor.

Yukarıdaki yazıyı şöyle bir gözlerinizle taradığınızda da farkedebileceğiniz üzere, bu kekin olayı Nutella, Nutella, Nutella! Ömrümü kendisiyle geçirebileceğim Nutella'yı seviyorsanız, bu muzlu kek de favorileriniz arasına girecek. Üşenmeyin, deneyin...

1 yorum:

Hakkımda

Fotoğrafım
Pasta yapmayı sevmekten ötesi, pastaya duyulan aşk benimkisi! Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun oldum, yetmedi MBA yaptım. Ama hiçbiri beni pasta yapmak kadar mutlu etmedi! Şimdi küçük mutfağımda gece gündüz pasta yaparak kendimi geliştiriyorum. Kim bilir belki bi gün...