10 Şubat 2012 Cuma

Vanilya Özütü


İşte benim kırmızılı mutfağım! Bu da 1 ay sonra hazır olmasını beklediğim vanilya özütüm.

Vanilya, kekyapar ve kekseverlerin yakından bileceği üzere tarifin değişmez parçalarından. Çoğu zaman marketlerde küçük paketler halinde satılan vanilinleri kullanıyoruz.(Dr Oetker burada da imdadımıza yetişiyo) Ama aslında vanilin tam olarak vanilya değil. Profesyonel pastacıların tabiriyle "vanilya tadı ve kokusu ile zenginleştirilmiş pudra şekeri". Buna karşın Türkiye'de vanilyayı doğal, yani çubuk haliyle bulmak kolay olmadığı, hele hele vanilya özütü hemen hiçbir yerde satılmadığı için kolaya kaçıyor ve vanilin kullanıyoruz. Hata! Gerçek pastacı asla yapay malzeme kullanmaz, daima doğalını bulur, bulamazsa yaratır!

İşte yukarıda görmüş olduğunuz resim, yaratır bölümüne sunulmuş örneğimdir! İnternetten ve bildiğim tüm pastaya dair kaynaklardan araştırdım bu vanilya özütü nedir, nereden bulunur diye. Öğrendim ki, özüt dediğimiz şey aslında bir maddenin alkol gibi bir eriticiyle ya da başka bir yolla elde edilmiş özü. Sıcakta alkol uçuyor ve kekte yalnızca vanilya kalıyor. Bunun için votka kullanabilirsiniz. Ben 2 tane vanilya çubuğunu, ince uzun bir kavanoz içine koyup üzerini tümüyle kaplayacak kadar votka koydum. Ve dünya yansa yine kokoş terliklerimle koşacağım için kavanozu tüm kokoşluğumla süsleyerek ışık almayan serin bir yerde olmaya bıraktım. Ara ara çalkalayarak her gün gelişimini izliyorum. Giderek rengi koyulmaya başladı. Kavanoz kapanağını tadını kaçırır mıyım, kokusunu uçurur muyum diye açmaya korkuyorum. O yüzden içerdekiler ne alemde bilemiyorum :) Şu anda 1. ayında. Mart başı gibi hazır olacak. (2 ay gibi bir süre o şekilde beklemesi gerekiyor)

Sonra tüm tariflerde "ne vanilin mi? asla!" tribiyle takılarak özütünüzü kullanabilirsiniz. Üstelik azaldıkça üstüne alkol koyarak tazelemeniz yeterli. Sanırım bayağı uzun bir süre kendisi ile kek maceralarına gireceğiz. Aranızda duygusal bir bağ oluşsun istiyorsanız üzerine küçük bir kurdele bağlayın, benden söylemesi...

Herkese güzel, güneşli, karsız haftasonları!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımda

Fotoğrafım
Pasta yapmayı sevmekten ötesi, pastaya duyulan aşk benimkisi! Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun oldum, yetmedi MBA yaptım. Ama hiçbiri beni pasta yapmak kadar mutlu etmedi! Şimdi küçük mutfağımda gece gündüz pasta yaparak kendimi geliştiriyorum. Kim bilir belki bi gün...