14 Şubat 2012 Salı

En Güzel Cupcake Nerde?

Cupcakeçiyim, en iyi keki ben yaparım vs diye övünmek kolay. Önemli olan bunları somut verilere dayandırmak dedim ve ufak çaplı bir pazar araştırmasına giriştim. İstanbul'da kimler cupcake yapıyo, nasıl yapıyo, nerde satıyo vs diye araştırırken karşıma İstanbul Cupcake Factory diye bir şey çıktı. Tam da Cheesecake Factory yazımın üstüne gelince, uu baby güzel isim diyerek siteyi incelemeye başladım. About us bölümünden anladığım kadarıyla vakti zamanında bir süre Amerika'da bulunmuş anne oğul, Amerika'daki Magnolia Bakery ve oradaki tatları baz alarak burayı kurmuşlar. Magnolia Bakery gibi iddialı bir referans ve bence Cheesecake Factory'den esinlenmiş ismiyle hmm deneyelim bakalım dedim ve menüyü incelemeye başladım.
Yaklaşık 14 farklı çeşit arasından içeriğine ve tabii ki resmine bakarak sipariş verebiliyorsunuz. Bazıları ganaj, bazıları frostingli cupcakeler arasından ben yine favorim red velvet'ı sipariş ettim. Bu noktada bence eksiklik olan bir-iki noktayı belirtmem gerekiyor: Birincisi online sipariş verilemiyor, ki bence büyük eksi! Tüm dünyanın e-ticaret üzerine döndüğü bir zamanda alışverişimi online olarak yapıp ödememi yapabilmeyi beklerdim. İkincisi her çeşitten en az 6 tane sipariş etmeniz gerekiyor. 6'lı sipariş ücreti 30 TL. Fiyat böyle olup evde de iki kişi olunca yalnızca bir çeşit sipariş edip deneyebildim. Gerçi siparişi bizzat "anne" getirdi. Ondan öğrendiğim kadarıyla dükkan konseptinde değil, direk sipariş üzerine çalışıyorlamış. Bu nedenle ellerinde her zaman her çeşitten olmadığını varsaydım. Üçüncüsü ise siparişinizi adrese teslim edebiliyorlarlar ama Armutlu'dan Etiler gibi yakın bir mesafeye 10TL'ye getirdiler. Bence gönderim ücreti oldukça yüksek. Daha sürdürülebilir bir iş modeli için bu ücretin kesinlikle azaltılması gerekiyor.

Siparişi cuma günü verdim, pazartesi bana ulaştı. Görüntüleri tek kelimeyle harika bu noktada diyecek hiçbir şeyim yok.





Tadına gelince frosting gayet güzel, ancak cupcake'in bence biraz daha moist olması gerekirdi. Kısacası ismini cismini gördüğüm zamanki kadar vaovvv olmadım. Ama kesinlikle iyi bir girişim ve güzel bir sunum. Bu arada kekleri firmanın sticker'ı ile süslenmiş bir kutu ve kese kağıdı torbada teslim ediyorlar. Cupcake gibi eğlenceli bir şey için ben kesinlikle daha neşeli bir tasarım ve paketleme seçerdim. Ama herkesin keki kendine tabi :)

İlk pazar araştırmamdan benden çok daha iyi yapanlar var hüznü ve haseti ile çıkmadığım için huzurluyum. Hala ben daha iyi yaparım iddiamı sürdürüyorum. Keşfetmeye devam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımda

Fotoğrafım
Pasta yapmayı sevmekten ötesi, pastaya duyulan aşk benimkisi! Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun oldum, yetmedi MBA yaptım. Ama hiçbiri beni pasta yapmak kadar mutlu etmedi! Şimdi küçük mutfağımda gece gündüz pasta yaparak kendimi geliştiriyorum. Kim bilir belki bi gün...