16 Şubat 2012 Perşembe

Yumurtasız Mozaik Pasta

Mozaik pastaya bayılırım! Ama mozaik pastanın içindeki pişmemiş yumurta beni oldum olası rahatsız etmiştir. Özellikle de kış aylarında kabusumuz olan kuş gribi sonrasında olabildiğince pişmemiş yumurta kullanmamaya çalışıyorum. (evet muhteşem sesim için sabahları çiğ yumurta içmeyi de bıraktım)

Sabahtan beri süregelen "Allahım ne çok işim var hepsine nasıl yetişicem?!" sorumun cevabını akşam saatlerinde vererek hiçbi şeye yetişmemeye karar verdim. Kendimle baş başa geçirdiğim bu özel sevgililer günü sonrası aktivitemde bana Müzeyyen hnm ve bir kadeh beyaz eşlik etti :


Ama 20:00 itibariyle boş oturanı kimse sevmez duygum ağır bastı ve bayramlık önlüğümü giyip dolapta ne var ne yok kontrol etmek üzere mutfağa hareket ettim. Tamamen göz kararı ve elimdeki malzemelerle son derece yaratıcı bir şekilde yapılmış Cupcakes By Me tarzı mozaik pasta tarifimi paylaşmaktan gurur duyarım :

- 2 paket Eti Burçak (evet petit beurre değil. Nolcak dünyadaki tek bisküvi o mu??)
- 1 su bardağı süt
- 3/4 çorba kaşığı kakao
- 1 paket vanilin
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
- 35 gr tereyağ (eritildikten sonra eklenmesi gerekiyor)
- sihirli malzeme : 1 limon kabuğu rendesi

Malzemeleri karıştırmayı kuzeninize, yeğeninize, çocuğunuza bile yaptırabilirsiniz. Burada önemli olan tek şey bisküvilerden önce diğer malzemeleri iyice karıştırıp topak olmalarını önlemek. Bisküvileri kırmak içinse size son derece kolay bir sır vereceğim, kağıt kalem hazırlansın!

Bisküvileri önce bir naylon poşet içine koyun. Naylon poşeti mutfakta bulunan bir kurulama bezine sarın. (aşağıda uygulamalı olarak da gösteriyorum, şanslısınız) Sonra ise bezi bohça gibi katlayarak ucundan tutun ve mutfak tezgahına vurmaya başlayın. Doğru duydunuz, vurun! Tüm hıncınızı bisküvilerden çıkarıncaya kadar tezgahı dövün. Bezi açtığınızda bisküvilerin un ufak olduğunu göreceksiniz. Blender'a para harcamaya son!




Son olarak ise dikdörtgen bir kap içinde karışımınızı yağlı kağıda sararak buzluğa koyun ve katılaşmaya bırakın. Katılaşmamasına rağmen size pastanın akıbetini bildirmek için ucundan tadına baktım. Süper olmuş! Sütü biraz daha az tutarak daha katı bir karışım elde edebilirdim ki ben mozaik pastanın sert, tatlı ve bol bisküvilisini severim.

Son öneri: çikolata eritip eklerseniz mozaik pastanın tadı tam bir çikolata tadında olur.

Afiyet olsun çikolar!

2 yorum:

  1. Güzel kuzen pastaların süper görünüyor, kompozisyon müthiş.. Bu kadar başarının üstüne bir de pastacılık, harikasın diyecek söz bulamıyorum, işleri büyütmen dileğiyle:))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler kuzen ben de hala Beril'in kendini koltuktan yere attığı videosuna gülüyorum :)

    YanıtlaSil

Hakkımda

Fotoğrafım
Pasta yapmayı sevmekten ötesi, pastaya duyulan aşk benimkisi! Boğaziçi Üniversitesi'nden mezun oldum, yetmedi MBA yaptım. Ama hiçbiri beni pasta yapmak kadar mutlu etmedi! Şimdi küçük mutfağımda gece gündüz pasta yaparak kendimi geliştiriyorum. Kim bilir belki bi gün...